dinsdag 3 november 2015

Intuïtieve Kunst: Sylfen als Lichtwezens

In de loop van de zomer van 2014 verschenen er vier sylfen in mijn intuïtieve werk. Zoals gewoonlijk had ik eerst mijn geest rustig gemaakt, waarna ik mij openstelde voor wat naar me toe zou komen. Ik was blij verrast toen ik de op papier gemanifesteerde wezens kon identificeren als sylfen.

"Sylfe van liefde", kleurpotloden op papier, Intuïtief tekenen

Sylfen kunnen beschouwd worden als een bijzonder type fee. Hun element is lucht en hun wezen is daarom etherisch van aard. De sylfen, die ik getekend en geschilderd heb, zijn lichtwezens en zijn weerspiegelingen van de regenboog. Lichtwezens zijn verlicht, helderziend en hebben inzicht in de werking van het universum. De stralen op hun voorhoofd stellen een volledig ontwikkeld derde oog voor. Sylfen als lichtwezens zijn boodschappers van liefde, hoop en vrede.
Door de keuze van kleurpotloden als medium verschijnen Sylfe van liefde en Sylfe van de aarde zeer etherisch. De zachte kleuren duiden ook op tederheid. Beiden worden vergezeld door gevleugelde harten, die erop wijzen dat ze boodschappers van liefde en vrede zijn. Sylfe van liefde vult de lucht met harten van mededogen. Sylfe van de aarde wordt omringd door lichtdeeltjes en vliegende harten. Haar manifestatie is aardser omdat er groeiende organismen, zoals planten en bomen, deel van haar uitmaken. Zij omsluit in haar boodschap ook de hoop om met liefde het evenwicht van moeder aarde te herstellen. 
Sylfe met een koele zomerbries is gemaakt in koele kleuren en Sylfe met de Indische Zomer is gecreëerd in warme tonen. Beiden ontmoeten een vlinder van de tegengestelde kleurtemperatuur, die hen transformatie en evenwicht brengt. Sylfe met een koele zomerbries is de manifestatie van een koele  bries, die de huid streelt tijdens een hete zomerdag. Sylfe met de Indische Zomer is haar tegengestelde. Zij brengt aangename warme dagen wanneer de zomer tegen zijn einde loopt en de herfst zijn ingang maakt. Beiden zijn boodschappers van liefde, hoop en vreugde.

Als sylfen ook in uw intuïtieve werk verschijnen of u had graag bijkomende informatie over hen gedeeld, dan nodig ik u uit om een opmerking te maken of om contact met mij op te nemen! Ook vragen zijn altijd welkom.

Geen opmerkingen: