maandag 23 maart 2015

Intuïtief Schilderen: "Helende Aquarellen II"

Beste lezers,

Deze week wil ik u graag de vier intuïtieve schilderijen voorstellen die de serie "Intuïtief Schilderen: Helende Aquarellen" afsluiten. Ze werden op dezelfde manier gemaakt als de vier die ik beschreef in vorig artikel "Intuïtief Schilderen: Helende Aquarellen" en als het inleidende werk waarover ik reeds veel vroeger vertelde in "Het verhaal achter het intuïtieve werk "Positieve Verandering - Indigo Kind"".


"Natuur van de Roos en Elfenprins" is geschilderd op aquarelpapier van het merk Hahnemühle en is 24 cm bij 17 cm groot. Op dat ogenblik wist ik niet meer wat te vragen en voelde ik me in de war. Dus mediteerde ik over harmonie. Ik begon met willekeurig kleuren op enkele bladen te leggen. Spontaan zag ik een gezicht verschijnen, gevolgd door een roos. Ik voelde aan dat dit lichtwezen tot het elfenvolk behoorde. Ik veronderstel dat de roos liefde en zachtheid voorstelt maar ook kracht en doorzettingsvermogen. Het lagere gedeelte doet me denken aan de oppervlakte van onze planeet, de aarde.

"Geest van Regeneratie", Aquarel op Papier, Intuïtief Schilderen

"Geest van regeneratie" is gemaakt op aquarelpapier van het merk Hahnemühle en is 24 cm bij 17 cm groot. Op één van de andere bladen waar ik kleur oplegde, kwam een grote oranje bol naar voren. Het schilderij evolueerde spontaan hieruit. Ik geloof dat de figuur een lichtwezen is of een geest van de lente. Het lijkt alsof ze scheuten, bloemen en takken laat groeien met behulp van de grote oranje energiebol.

"Blauwe Feniks" is gecreëerd op aquarelpapier van het merk Hahnemühle en is 24 cm bij 17 cm groot. Nu ging ik terug naar het formuleren van specifieke vragen rond heling, namelijk moed. Het lichtwezen dat naar me toekwam doet me denken aan de mythe van de feniks, die herboren werd uit zijn eigen as. Ik associeer de vogel en de oranje cirkel boven zijn kop met de mythologie uit het oude Egypte. Hier was Horus, voorgesteld als havik of valk, een beschermende godheid. De zonneschijf verwijst naar Ra, de god van de zon. Zowel de feniks, Horus als Ra zijn verwant met de verering van de zon en het geloof in een leven na de dood.

"Fee van het Gouden Geluk", Aquarel op Papier, Intuïtief Schilderen

"Fee van het gouden geluk" is geschilderd op aquarelpapier en is 24 cm bij 17 cm groot. Nu vroeg ik om overvloed. Het is duidelijk dat het lichtwezen dat verscheen tot het elfenvolk behoort. Ze laat gouden rozen groeien en haar kledij is versierd met gouden harten. Ik geloof dat ze eraan herinnert dat ware overvloed in het hart woont. Na dit werk had ik het gevoel dat de serie "Helende Aquarellen" was afgesloten. Het omvat in totaal negen intuïtieve schilderijen.

Ik ben nieuwsgierig naar uw ervaringen en inzichten in verband met dit  soort werk. U kan ze delen in de opmerkingen onderaan of contact met mij opnemen.

Groetjes,

Rika

Geen opmerkingen: